dinsdag 21 juli 2009

Horen, (finan)Cien en Zwijgen

Je financien op een rijtje krijgen is nog niet zo eenvoudig.
Vroeger was ik goed in cijfertjes. Ik hield voor allerlei mensen
hun, weliswaar eenvoudige, boekhouding in de gaten.
Ik kwam met allerhande oplossingen voor mensen die het
even niet trokken.

Maar nu ik die van mezelf zit te bekijken ben ik ineens
cijferblind en nummerdoof geworden. Ik zag het niet,
hoorde het niet en zweeg er over.
Een simpel kolommetje met wat getallen wordt ineens
een waterval van confrontaties.

Tijd om m'n kop leeg te spoelen onder die waterval.
Voor nu gaat de boel even in het "te doen" bakje.
Of misschien is de vuilnisbak een beter idee.....

2 opmerkingen:

  1. nee, dat is t ook niet, stef. Face the facts en denk aan de verhouding tussen tering en nering. is niet altijd makkelijk, maar lukt. je bent op de goede weg zoals je al schreef, vast werk is een stevig oplosmiddel voor financielige zaken...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 2 Begt,
    Ik weet het allemaal wel hoor. Maar het is zwaar als je nog steeds rekeningen voor twee personen betaalt. Dat geld komt wel weer terug maar tot die tijd is het op een houtje bijten....

    BeantwoordenVerwijderen